Sarah Vaughan
패티김
그녀의 목소리를 마술에 비유한 한 평론가의 말처럼 그녀의 목소리에는 무한한 뉘앙스가 있다.
사라 본이 1957년 여름 시카고의 나이트클럽 미스터 켈리스에서 일주일 동안 공연을 열었을 당시
그녀는 이미 재즈계에서 가장 사랑받는 디바 가운데 한 명이었다.
엘라 피츠제럴드는 스윙이 더 강하고 빌리 홀리데이는 가사 속으로 더 깊이 파고들었지만,
완전무결한 표현과 풍부한 성량에서 사라 본을 능가하는 재즈 가수는 없었다.
음의 고저와 목소리의 질감과 역동성을 완벽하게 조절할 줄 아는 본은 깊이 있는 콘트랄토 음성을
관악기처럼 다루며, 상상적 도약과 뛰어난 즉흥성으로 멜로디를 장식했다.
(참고로 Padre란 신부 또는 목사를 말합니다)
Padre (1958)
(words and music by Larue-Webster-Romans)
The day that we wed You blessed us and said
May heaven bestow you grace
There in that holy place
We shared our first embrace
Our cottage was small but richer than all
The palaces of the king
All day the birds would sing
Our hearts were filled with spring
Padre, padre What happened to our loves so cruel
Padre, oh padre In my grief I turn to you
Then he came along And sang her his song
And won her with honey lies
He of the fiery eyes
Now its not her that cries
So I will pray The hours away
And weary my heart has grown
Wondering where love has flown
Counting my beads alone
Padre, oh padre Please tell me how such things can be
Padre, oh padre Pray for my love and me
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